How do I reserve my place in a course, internship, training or camp? • Go to the relevant tab, then to the "Register" button, select and "add to cart". • Fill out the registration form (name, first name, contact details, etc.). • Online registration with payment of a 30% deposit for registration validation.
What about the registration validation? • Your registration is validated upon receipt and collection of your deposit and after the legal withdrawal period of 15 days. • If you pay by check, your check must have reached us a maximum of 15 days after your online registration, after this period your registration will be considered unconfirmed and therefore not validated. • After the legal withdrawal period of 15 days, you will receive a registration confirmation by email with the necessary information for your organization at the time of your arrival. • The balance of the amount of the course will be requested at the time of the course during the reception.
What are the payment methods? • Paypal, Credit Card (secure payments), Bank Transfer and Check. • If you pay by bank transfer please indicate the title of the course and your name in the subject line. • For Swiss nationals please opt for PayPal payments. • Checks should be made payable to Animalin and sent to ANIMALIN - Capéragnon - 32450 Aurimont - France • The choice of payment option is offered to you when confirming your order • Online registration, payment of a 30% deposit
Can we pay in several installments? • You can pay in several installments, send us your checks with the cashing dates on the back. • Note, your deposit must be paid in full upon registration, i.e. 30% of the total amount, the total payment must be made on the first day of the internship, training or dog camp.
Que se passe-t-il en cas d'annulation ? • Pour annuler votre réservation et être remboursé de l’acompte versé, vous devez le faire dans le délai légal de 15 jours après votre inscription et paiement. Il vous suffit de le notifier par mail ou par courrier. • Si vous deviez annuler votre réservation au-delà du délai légal de rétractation, soit 15 jours après le jour de votre inscription en ligne, votre acompte ne vous serait pas remboursé quelle que soit la raison de votre annulation. Cependant, nous faisons un avoir d’une validité d’un an sur un stage. • Si nous devions annuler le stage dans lequel vous êtres inscrit, vous en seriez immédiatement averti et votre accompte vous sera rembourssé dans son intégralité.
Can we register on the waiting list? • When a course is full you can register on the waiting list. In case of withdrawal of a participant we will contact you. • If the button "Validate the order" is activated, it means that there are still places and that you can book.
Comment faire en situation de handicap ? • Il vous faut d’abord contacter par mail et/ou par téléphone la référente du centre qui vous accompagnera dans votre démarche : contact@animalin.net
Comment faire pour réserver/offrir un stage à un.e ami.e ? Réserver le stage choisi à votre nom en notifiant dans « adresse de livraison » le nom de la personne pour laquelle vous réservez.
I just booked a course and I haven't received a confirmation email?
Que se passe-t-il après une réservation ? • Vous recevrez un mail automatique pour confirmation de paiement et d’inscription. • Passé 15 jours de délai de rétractation un 2ème mail vous sera envoyé par le Centre Animalin qui vous confirmera définitivement votre inscription et vous joindra un fichier PDF qui vous aidera à vous organiser.